۱۳۹۹ بهمن ۱۵, چهارشنبه

بدا فارسی بگم هیست تر جه من نیست! - گیل آوایی

آخه بی تو مره دونیا چی واستی ست!؟

مرا هرکی دینه گه کی طرف کیست!

جه ارسو پاک ایسم وارش هاچین هیست

بدا فارسی بگم هیست تر جه من نیست! 

فارسی

آخر بی تو برایم دنیا برای چیست!؟

هرکس مرا می بیند می گوید طرف کیست!

از اشک درست شدم باران، خیسه خیس

بگذار فارسی بگویم خیس تر از من نیست!

3 فوریه 2013 

2

تی به هی شو دونی مو خو ندونم!؟

هاچین هرتا تی تِه، تی ناما خونم!

گونم، خونم، می جونا شه زنه پاک،

نونم ایتو چوتو بی خو بمونم!

 

فارسی

برای تو هیچ شب می دانی خواب ندارم

همینطور برای هر ستاره نام ترا می خوانم

می گویم، می خوانم، شب نم بر جانم می نشیند

نمی دانم اینطور چطور بی خواب بمانم!

 

3

ته لج گینه مو رشتی لاهیجونم

هیتو کورم کلاچم شعر نوتونم

مو جه آ تاسیانی تورا بورم،

هاچین غوربت کرا واهیلا بونم

 

فارسی

لجت می گیرد من رشتی لاهیجانم

همینطور شانسکی! شعر گفتن نمی توانم

من از دلتنگی دارم دیوانه می شوم،

در غربت واقعاً دارم سرگشته می شوم!!!


4

چوم فوچِه كور و كـــلاچم داد بزِم

هرچی داشتيم روزيــگاره سر بزِم

مسته مست لاب گورشابودريا كنار

تاتانستيم موشتا دريـــــــــا سر بزم

 

فارسی

چشم بسته بی توجه به همه چیز داد زدم

هر چه داشتم سرِ روزگار زدم

مستِ مست داغ شده کنار دریا

تا می توانستم مُشت بر سر دریا زدم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر