۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

آواز " سیاابرانای" با صدای استاد پوررضا همراه با متن و برگردان فارسی


GilAvaei.siabaranai.purezaسیاابرانای-پوررضا-گیلکی آواز from GilAvaeiگیل آوایی on Vimeo.

ترانه محلی منطقه دیلمان
شعر از مرتضی کریمی
بازخوانی: زنده یاد فریدون پوررضا
آهنگساز:......................
( دوستانی که نام آهنگساز را می دانند و یا اشتباهی در متن ترانه/سرود می بینند، لطفاً در همین صفحه پیام بگذارند. پشاپیش سپاسگزارم)

سیا ابرانای
بادو بورانای
ستاره دن نی
ئی آسه مان
ترسم ورگ دکی
می کولامانای، وای می بوزانای، می گوسندان
کی تموم بونه
ئی زمستانای،  بادو بورانای، ورفو طوفان
آفتاو  وتابه سبزه چاکانای
کو یو کامانای،  دشتودامون
سورخه گول در بیه در بهارانای
ما ما بزنن می وراکان
در کمین درن وشنه ورگانای
ترسم آخر ببم بی موزدو نون ( بی موزد چوپان)
می بوزاکانای ، می گوسندانای، می وراکان

خودا می کولامانای شب بگیته
جور کل هاتانای ورف دگیته
بوز گالشه دیلای غم بگیته
می دیل تورابو آی خودا جان
کی خانه بشون ئی زمستون
آتش وگیره جانه ورگان
خودا تو بدار می بوزاکانای ،می گوسندانای، می وراکان

فارسی:
ابرهای سیاه

باد  و بوران است
ستاره ای در آسمان نیست
می ترسم گرگ بزند به آغلِ من. وای بزهای من، وای گوسفندانِ من
کی تمام می شود
این زمستان، باد و بوران، برف و طوفان
آفتاب بدابد، سبزه بسازد
در کوه و دامنه های کوه، دشت و جنگل
گل سرخ در بیاید در بهاران
مع مع بزنند بره های من
در کمین هستند گرگهای گرسنه
می ترسم بی مزد و نان بمانم. ( می ترسم چوپانِ بی مزد شوم)
بزهای من، گوسفندان من، بره های من
خدایا آغل مرا شب گرفته
در بلندای کوه برف برفی شده
دلِ چوپانِ کوه نشین( گالش ) را غم گرفته
دلم دیوانه شده ای خدا جان
این زمستان چه وقت می خواهد برود
جان گرگها آتش بگیرد
خدایا تو نگهدار بزهای من، گوسفندان من، بره های من باش


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر